Mis on virtuaaltuur?

Siit leiad enim küsitud korduma kippuvaid küsimusi virtuaaltuuride kohta:

1. Mis on virtuaaltuur?

  • 3D virtuaaltuur on interaktiivne digitaalne lahendus, mis võimaldab vaatajatel saada elutruud ülevaated ruumidest, kinnisvarast või paikadest ilma füüsiliselt kohal olemata. See võimaldab kasutajatel navigeerida virtuaalses keskkonnas ning uurida üksikasju, nagu nad oleksid kohapeal.

2. Kas virtuaaltuurid on kinnisvara turunduse tulevik?

  • Jah, virtuaaltuurid on kindlasti kinnisvara turunduse tulevik. Need võimaldavad potentsiaalsetel ostjatel ja üürnikel saada reaalsemuljelise ettekujutuse kinnisvarast kaugelt enne füüsilise külastuse tegemist. See säästab aega ja ressursse ning aitab tõsta müügi- ja üüriprotsessi efektiivsust.
  • Virtuaaltuuride maht kasvab ca. +13% aastas ja aastaks 2030 võiks globaalne turumaht jõuda ca. 6.5 miljardini dollarini aastas (Allikas: Alliedmarketresearch.com)

3. Mis vahe on 3D virtuaaltuuridel ja 360-kraadistel virtuaaltuuridel?

  • Vahe algab sellest mis tüüpi kaamerat või ruumi skännerit kasutatakse virtuaaltuuri tegemisel. 360 fotokaamerad teevad 360 fotosid ja seetõttu piirduvad 360-kraadised virtuaaltuurid tavaliselt ainult ümber oma telje pööramisega. Lisaks ei anna 360 kaameraga tehtud fotod edasi ruumi reaalselt suurust (tehes need suuremaks või väikesemaks).
  • 3D kaamerad on oma olemuselt 3D ruumi skännerid, millel on küljes lisaks fotokaamerale ka infrared või laser LIDAR, millega samaaegselt pildistamisega skaneeritakse ära ka ruum. Lidariga 3D ruumi skaneerimine tekitab objektist ruumilise punktipilve, millele paigutatav foto annab edasi täpsete perspektiivimõõtudega ruumi.
  • 3D virtuaaltuurid võimaldavad kasutajatel liikuda mitte ainult ümber oma telje (360 kraadi), vaid ka edasi-tagasi, üles-alla mööda treppe ja külg-küljele. Need on palju interaktiivsemad ja reaalsemad, kuna kasutajad saavad liikuda ruumides, nagu nad oleksid tegelikult seal. 360-kraadised virtuaaltuurid piirduvad tavaliselt ainult ümber oma telje pööramisega.

4. Kas inimesed ostavad kodusid virtuaaltuuride põhjal?

  • Jah, üha enam inimesi otsustab kodusid osta või rentida virtuaaltuuride põhjal. 3D tuurid võimaldavad potentsiaalsetel ostjatel saada põhjaliku ülevaate kinnisvarast ning teha teadlikke otsuseid ilma kohapeal käimata. See on eriti oluline juhul, kui ostjad asuvad kaugel või kui füüsilise kohaloleku võimalus on piiratud.
kinnisvara fotograaf

5. Kas on võimalik lisada virtuaaltuur veebilehele?

  • Virtuaaltuuri on võimalik lisada veebisaidile. Kuna suurem osa virtuaaltuure jookseb täna virtuaaltuuriplatvormidel (näiteks nagu Matterport.com või Kuula.co), siis neid on lihtne lisada oma veebisaidile embedded koodiga nagu Youtube videot.
  • Lisaks kohanduvad virtuaaltuurid erinevate seadmete ekraanisuurustega. See võimaldab kasutajatel nautida virtuaaltuuri mobiilsetel seadmetel ja tahvelarvutitel sama mugavalt kui arvutis.
  • Virtuaaltuuri saab vaadata arvutis, nutitelefonis, tahvlis ja VR-prillidega.

6. Millised on virtuaaltuuride puudused?

Virtuaaltuuride puudused võivad hõlmata järgmist:

  • ei asenda täielikult füüsilist kohalolekut ja isiklikku kogemust;
  • puudub võimalus edasi anda lõhna ja naabruse müra;
  • virtuaaltuur võib olla tehtud ainult seest, ning ei anna ümbrusest täis ülevaadet.

7. Kui kaua võtab aega kinnisvara virtuaaltuuri tegemine?

  • Üldiselt tuleks aega varuda (vähemalt 1 tund väiksemate objektide puhul), kuna 3D tuuri puhul tuleb vedada käik läbi kõikide presenteeritavate ruumide.
  • Kui tavalise kinnisvara pildistamise puhul tehakse pildid üldiselt üksikutest punktidest, siis 3D virtuaaltuuri puhul tuleb panna punktid iga 1.5 -2 meetri tagant, ning need peavad olema omavahel nähtavad.
  • Seega ruumi skänneerimise punkte on kordades rohkem ning see võtab aega. Mida suurem on projekt, seda rohkem on neid punkte.
mis on kinnisvara virtuaaltuur

8. Kes kasutavad 3D virtuaaltuure?

  • Kinnisvarasektor on tõenäoliselt suurim 3D tuuride kasutaja.
  • Maaklerid ja ruumide haldajad. Tõsta oma kinnisvaramaaklerite töö efektiivsust, kuna jääb vähemaks esitlusi objektil nn. "valedele huvilistele", ning suuna oma tegevused tõsisemate huvilistega tegelemiseks.
  • Kinnisvaraportfellide haldajad. Virtuaaltuuri tegemine oma kõikidest renditavatest pindadest võimaldab vähendada kinnisvarabüroodele makstavaid vahendustasusid. Majasisene maakler müüb efektiivselt oma rendipindasid ise välja.
  • Majutusepakkujad, hotellid ja külaliskorterid. Virtuaaltuur annab reisijatele enne broneerimist 360 ülevaade, mida raha eest saab. Kinnisvarapildid majutusasutustest võivad jätta hea esmamulje, aga kui kohale jõuad, siis võib üldpilt olla hoopis teine. 3D tuur loob broneerijale konkreetse ootuse, mida ta oma raha eest saab. Pettumuse valmistamine paneb inimesed kirjutama negatiivset tagasisidet, mis omakorda võib eemale lükata potensiaaliseid kliente ja võib kaasa tuua broneeringute ning rahavoogude kao.
  • Arhitektid, kes projekteerivad enda majamudelite seeriad. Tihtipeale on tulevane kodu paberplaanil ilus, aga inimesed ei hooma ruumi suurust, akende kõrgust jms. 3D tuur just valmisehitatud majast aitab luua ettekujutuse, lihtsustab hoone planeeringu paika panekut arhitektiga ning (tõenäoliselt) aitab kliendil vältida hoone liigset sopilisust koos lisakuludega.
  • Majatehased. 3D virtuaaltuur majamudelist on majatootja töövahend, mis annab potensiaalsetele huvilisele kiire arusaama majamudeli käekirjast, sisust ja ruumist. Majatehasel aitab see vähendada ostuhuviliste kadu müügiprotsessis, tõstab sissetuleva päringu kvaliteeti ning aitab pöörata rohkem päringuid müükideks.
  • Söögikohad, peoruumid ja restoranid. Virtuaaltuur annab reaalse ülevaate Sinu peoruumidest just nagu klient näeks seda kohapeal viibides. See on kliendile ajavõit, sest nii oskab ta kohtumisel esitada juba palju täpsemaid küsimusi. Peoruumid on virtuaaltuuridega lihtsalt läbitavad - nii saavad huvlised enne rentimist hea ülevaate, et kas ruumid vastavad nende ootustele.
  • Ekspordijuhid. Tootmisruumide virtuaalne ringkäik on turundusplaani osa, mille eesmärk on anda välisturgude potensiaalsete ostjate seas kindlustunnet tehase olemasolust. Ostujuhid tahavad ülevaadet väga spetsiifilistest tootmisliinidest, mis määravad ära pudelikaelad tootmises ja/või saavad määravaks partneri valikul.
  • Muuseumid, näitused jms. Digitaliseerimine aitab tuua muuseumidesse ja näitustele rohkem külastajaid, pikendab väljapaneku näitamisiga, ning seda on võimalik jagada üle maailma. Kunstinäituste ja muuseumi virtuaaltuuri eesmärgiks ei ole konkureerida füüsilise muuseumiga, vaid hoopis täiendada ja pakkuda personaalsemat kasutajakogemust.
  • Ehitussektor. 3D tuure kasutatakse erinevate ehitusstaadiumite salvestamiseks ja dokumenteerimiseks, et suurendada projektimeeskonna efektiivsust ning vähendada võimalike vaidlusi erinevate osapoolte vahel. Objekti 3D mõõdistamine võimaldab anda ka projekteerijatele kiirelt punktipilvefailid.
  • Kindlustusfirmad. Pärast tulekahjusid aitab põlenud kinnisvarast tehtud virtuaaltuur anda ligipääsu erinevatele ekspertidele, et hinnata tulekolde põhjusid ning kindlustussummasid.


mis on virtuaaltuur

9. Mis on kinnisvara virtuaaltuuri eelisteks?

  • Ajaline sääst kinnisvara müüjale. Suurim muutus kinnisvara pakkujale on sissetuleva kontakti või päringu kvaliteedi tõus. Virtuaaltuurid aitavad tõsta oma töö ning aja kasutamise efektiivsust, kuna jääb vähemaks esitlusi objektil nn. "valedele huvilistele".
  • Ajaline sääst kinnisvara otsijale. Korterite ja majade läbi kammimine eesmärgiga, et leida see õige, on väga ajakulukas ja väsitav. Virtuaaltuur aitab teha eelotsuseid, mida vaatama minna ja mida mitte. Virtuaaltuur annab kliendile täieliku ülevaate kinnisvarast ja selles liikumine vastab enamikele kliendil tekkinud küsimustele. Virtuaaltuur kuvab kõike sama detailselt nagu klient näeks kohapeal viibides.
  • Kütusekulude vähenemine. Kuna tuleb vähem ringi sõita, siis vähenevad kulud transpordile ja ka parkimispiletitele.
  • Kõrgem digikampaaniate konversioonimäär. Tark turundusjuht saab aru, et digikampaaniate eesmärk ei ole saada klikke, vaid pöörata võimalikult palju huvilisi maksavateks klientideks. Kasutajakogemuse lihtsustamine läbi virtuaaltuuride aitab parandada digikampaaniate tasuvust ning vähendada ostuhuviliste kadu oma müügiprotsessis. Näiteks Vacasa.com majutuseportaal kasvatas virtuaaltuuridega +14% broneerimisi.
  • Iga päev on avatud uste päevad. Võid lisada virtuaaltuuri kinnisvaraportaali ning külastajad saavad väga väikse vaevaga ning lihtsalt kinnisvaraobjektis sees ringi liikuda. Koduleht, millele on lisatud virtuaaltuur, muutub iseseisevaks müügi- ja turunduse tööriistaks. Virtuaaltuuris saab tekitada infopunkte konkreetsetele asukohtadele või objektidele. Samuti saab lisada meediafaile ja otselinke. Ei vaja eraldi VR prille.
iseseisev müügi ja turunduse tööriist

10. Soovid lasta teha 3D tuuri oma kinnisvarast?

POPULAARSEMAD POSTITUSED

Kui palju seda virtuaaltuuri üldse kasutatakse?


Ülevaade ruumianalüütikast reaalse kasutaja näol.

Saunamajale tehtud 3D tuur tehases


Raba saunamaja 3D tuur

KINNISVARA TURUNDUSE BLOGI

Kirjutame siin kõigest sellest, mis aitaks kinnisvara paremini hinnastada, seda kiiremini müüa, ning läbi selle vara väärtust kasvatada.

ruumi skaneerimine
korruseplaanid
kinnisvara turundus

Lihtsaim viis tutvustada oma kinnisvara - SIMPO.EE